Marqt 2.0: lagere prijzen en duurzaam
Marqt introduceerde mede onder leiding van Meike Beeren Marqt 2.0 in Amsterdam. Dit concept voert onder meer lagere prijzen, om iets aan de hoge prijsperceptie van Marqt te doen. Marqt wordt echter nooit zo goedkoop als een gemiddelde supermarktketen, stelde Beeren nog in Het Parool. “Winst maken is nodig voor een duurzame groei. Maar winst zal nooit gemaakt worden ten koste van anderen en is geen doel op zichzelf. Kwaliteit en prijs gaan hand in hand.”
Beeren is nog wel bij Marqt werkzaam, stelt een woordvoerder aan Retailnews. Oprichter Quirijn Bolle is nu drie jaar voorzitter van de raad van commissarissen.
Koelkas en nieuwe services
Marqt opende begin oktober zijn veertiende vestiging volgens dit 2.0-concept aan het Gelderlandplein in Buitenveldert. De nieuwe winkel zet met de Koelkas en meer bioproducten stappen naar verder verduurzamen. De locatie bestaat grotendeels uit gebruikte materialen en biedt nieuwe services. Zo bewaart de Koelkas duurzaam geteelde groenten en fruit zonder verpakking bij een temperatuur 14 graden.
De formule breidde verder het assortiment aan dagelijkse biologische producten verder uit en vulde het aanbod aan met producten als schone handzeep, douchegel en shampoo. Tevens werd een lijn biologische 100% glutenvrije producten van Lisa’s Choice geïntroduceerd.
Marqt 2.0 wil de klant bovendien meer kwaliteit en gemak bieden, onder meer met het bereiden van verse pasta, het snijden van vlees en marineren en bakken van vis. Ook worden er kippen gegrild en verse mosselen geschept. Klanten kunnen in de Keet terecht voor koffie, snacks, salades en sandwiches, en voor de lunch staat er iedere week een andere foodtruck in de winkel.