Al voor het twaalfde jaar op rij is Coca-Cola het meest verkochte FMCG-merk ter wereld – maar niet in België en Nederland. Red Bull is de sterkste groeier, dankzij expansie naar steeds meer markten. Ook Sunsilk zet zijn opmars verder.
Hitparade
Al twaalf jaar publiceert onderzoeksbureau Kantar zijn ‘Brand Footprint’, een wereldwijd onderzoek naar de sterkste FMCG-merken. De editie van dit jaar onderzocht 42.800 merken in 62 markten op vijf continenten, die samen goed zijn voor 76% van de wereldbevolking en 86% van het bruto binnenlands product. Erg verrassend is de rangschikking niet: Coca-Cola, Colgate en Maggi vormen al vele jaren de top drie van de meest verkochte merken ter wereld. Multinationals als Unilever, PepsiCo en Nestlé domineren de lijst met hun merken. Interessanter zijn de cijfers achter de hitparade.
Vanaf nu vindt u onze Plus-inhoud exclusief in de nieuwe RetailDetail Connect&Learn-app of -webomgeving. Klik op de onderstaande knop om het artikel daar verder te lezen.