Coca-Cola lanceert een nieuwe wereldwijde merkfilosofie en -platform, dat vooral op jongeren mikt en de brug slaat met de virtuele wereld van gamers. Zelfs het logo krijgt een nieuwe twist.
Knuffellogo en CGI
Coca-Cola introduceert een nieuwe merkfilosofie: met Real Magic wil de frisdrankgigant de “ware magie van de mensheid” vieren. De nieuwe stijl, die vanaf nu overal ter wereld zal worden gevolgd, richt zich vooral tot de jongere generaties die volgens het merk “veel tegenstrijdigheden ervaren wanneer zij harmonie en menselijke connectie zoeken in een steeds meer virtuele en verdeelde wereld”.
Daarom krijgt zelfs het bekende logo een opfrissing: geïnspireerd door hoe het logo een blikje of flesje omarmt, worden de woorden voortaan altijd afgebogen, als in een omhelzing. Coca-Cola noemt het dan ook het ‘hug’-logo. Het is de eerste keer sinds 2016 dat de colamaker een nieuw overkoepelend, wereldwijd merkplatform lanceert.
De eerste nieuwe campagne onder de Real Magic-paraplu mikt op gamers. “One Coke Away From Each Other” is ontwikkeld voor en met de gamingcommunity, en brengt de echte wereld samen met de virtuele wereld. In de tv-spot zijn drie bekende gamers te zien, DJ Alan Walker, Team Liquid’s Aerial Powers en Average Jonas, is samengewerkt met livestreamingplatform Twitch en computer graphics-ontwerpers (CGI).