Klanten die hun online bestellingen bij boodschappendienst Collect&Go op de drukste momenten willen afhalen, betalen daar sinds vrijdag een euro meer voor. Colruyt hoopt zo de bestellingen beter te spreiden.
Variabele kost
Sinds vrijdag 17 maart is de servicekost bij Collect&Go afhankelijk van het tijdslot dat de klant kiest voor het afhalen van de boodschappen. Op maandagochtend, vrijdag en zaterdagochtend bedraagt de servicekost voortaan 6,95 euro in plaats van 5,95 euro, zegt woordvoerder Eva Biltereyst van Colruyt aan het Nieuwsblad.
De retailer streeft met die variabele servicekost naar een betere spreiding van de bestellingen. Ook de afhaaldienst van Delhaize werkt met een variabele kost, van 2,95 euro tot 4,95 euro. Bij Carrefour bedraagt de servicekost altijd 4,50 euro.
Stadsafhaalpunten
Collect&Go optimaliseert het aanbod en voegt voortdurend nieuwe diensten toe. Zo opende de boodschappendienst recent een tweede stadsafhaalpunt in Sint-Gillis en test het bedrijf in Londerzeel het bezorgen van boodschappen met een onbemand elektrisch wagentje.
Over deze en andere ontwikkelingen komt verantwoordelijke Tom De Prater meer vertellen op het RetailDetail Omnichannel Congress nu donderdag 23 maart in Antwerpen. Ook onder andere Decathlon, Maxeda DIY en MediaMarkt betreden dan het podium. Er zijn nog enkele last-minute tickets beschikbaar.