Colruyt Group bouwt verder aan synergie tussen zijn voedings- en gezondheidsactiviteiten: online tools van Jims en Newpharma leggen een bruggetje naar boodschappendienst Collect&Go.
Gepersonaliseerde recepten
Met twee opmerkelijke innovaties verkent Colruyt Group het potentieel van nauwere samenwerking tussen zijn verschillende bedrijfstakken. Veelbetekenend, want in het verleden kreeg de groep wel eens kritiek van analisten omwille van een gebrek aan synergie tussen die activiteiten.
De Nutri-Test van onlineapotheek Newpharma – die klanten een persoonlijk voedingsprofiel voorstelt op basis van een dertigtal vragen over onder andere eetgewoonten, stemming en slaap – adviseert gebruikers voortaan ook recepten die zijn aangepast aan hun specifieke behoeften. De ingrediënten van die recepten kan je één klik toevoegen aan een Collect&Go-bestelling.
Klanten van fitnessketen Jims kunnen voortaan dan weer op basis van een vragenlijst een gratis sportprofiel aanmaken op het platform Jims Health Club. Naast trainingsadvies koppelt het bedrijf ook daar voedingsadvies aan, met gepersonaliseerde recepten waarvan de ingrediënten rechtstreeks aan het Collect&Go-mandje kunnen worden toegevoegd.