Verdubbeling aantal beschikbare supermarkten
Momenteel wordt CoopOnline in ongeveer dertig winkels aangeboden. Dat aantal zal dus dit jaar nog verdubbeld worden. “Cooponline is door een actieve Coop-ondernemer opgezet en nu omarmen wij dat als organisatie om het verder uit te rollen“, zegt commercieel directeur Gerard Koning aan RetailTrends.
Het samenstellen van de bestellingen zal gewoon in de supermarkten blijven gebeuren, waarna klanten hun orders zelf ophalen kunnen of zevanaf 40 euro thuis laten leveren voor een prijs van 4,99 euro. “Dat bezorgen doen we zelf. We hebben al eigen bestelwagens rondrijden”, zegt ook algemeen directeur Fred Bosch.
Geen tegenzet Ahold
Als het online segment succesvol blijkt, dan zal het in de toekomst nog verder uitgebreid worden. Er wordt dus enkel aan expansie van het aanbod gedacht, wanneer er voldoende omzet wordt gehaald met het huidige gamma.
Coop ontkent wel dat de uitbreiding van CoopOnline een tegenzet is voor de fikse inspanningen van Ahold. In het verleden is Coop zelfs al een aantal keer te vroeg geweest met nieuwe ontwikkelingen. “Bijvoorbeeld in het aanbieden van groene energie. Nu gebeurt dat massaal. Ook waren we te vroeg met het opzetten van een internetcafé in de winkel”, weet Bosch nog.