RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Kellogg
  • Onderwerpen Herstructurering
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kellogg splitst twee takken af

icon
Food21 juni, 2022

Ontbijtgranenproducent Kellogg brengt zijn Noord-Amerikaanse ontbijtgranen en zijn plantaardige afdeling onder in onafhankelijke, beursgenoteerde bedrijven.

Twee spin-offs

Cornflakesreus Kellogg wordt een kopje kleiner: de producent stoot twee van zijn afdelingen af. Alle (ontbijt)graanactiviteiten in Noord-Amerika worden ondergebracht in een hoofdkantoor in Michigan. Ook de afdeling plantaardige producten, die op dit moment vooral bestaat uit het merk Morningstar Farms, gaat apart. Kellogg overweegt de plantaardige spin-off op termijn te verkopen, maar voorlopig deelt het nieuwe bedrijf nog het hoofdkantoor in Michigan met de Noord-Amerikaanse divisie.

“Deze activiteiten hebben allemaal een aanzienlijk potentieel, en een sterkere focus zal hen in staat stellen om hun middelen beter te richten op hun verschillende strategische prioriteiten”, zei CEO Steve Cahillane volgens CNBC. Namen voor de nieuwe ondernemingen zijn nog niet bekendgemaakt. Wel is al zeker dat ze naar de beurs zullen trekken.

Snackafdeling neemt voortouw

Het overblijvende bedrijf omvat vooral de internationale activiteiten van de FMCG-producent. Het gaat met name om alle ontbijtgranen buiten de Verenigde Staten, maar dit bedrijf zal ook de ‘restjes’ herbergen. Zo heeft Kellogg ook enkele snackmerken, zoals Cheez-It, Pop-Tarts en RXBAR, een afdeling diepvriesontbijten in Noord-Amerika (o.a. Eggo-wafels) en een groeiende noedelverkoop in Afrika.

Het internationale snackbedrijf wordt duidelijk de koploper van het trio, aangezien die activiteiten samen goed waren voor zo’n 80% van alle omzet. CEO Cahillane gaat bijgevolg mee over naar deze onderneming, die een eigen hoofdkantoor in Chicago krijgt. In Michigan blijft weliswaar nog een campus bestaan. Kellogg verwacht dat de afsplitsing tegen het einde van 2023 voltooid zal zijn.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Waarom merken bij Albert Heijn in Nederland 2% duurder zijn dan in België

    Supermarkten in België, Nederland en Duitsland hebben gemiddeld een vergelijkbaar prijsniveau, al zijn er opmerkelijke verschillen in functie van categorieën, merken en retailers, blijkt uit een nieuwe prijsvergelijking bij onder andere Aldi en Albert Heijn.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    [Interview] “Het is voor shoppers weer interessanter om de boodschappen in België te doen”

    In tijden van harde prijsdiscussies met internationale retailallianties willen de A-merken weg van het conflictmodel: “Onze welvaart staat op het spel.” De prijsverschillen met de buurlanden worden kleiner, ziet BABM.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN