Onlinesupermarkt Crisp zag zijn omzet het afgelopen jaar met 30% groeien en verwacht voor de zomer van 2024 winstgevend te zijn op de Nederlandse thuismarkt en in 2025 ook in België. Zopas haalde het bedrijf vers groeikapitaal op.
Hoge klantentrouw
Ondanks de hoge inflatie bestellen consumenten meer bij Crisp: “Klanten vullen gemiddeld genomen grotere boodschappenmandjes van 85 euro en vertonen een hoge klantenloyaliteit. We zien eigenlijk niet dat ze kiezen voor goedkopere producten”, zegt CEO Tom Peeters aan het FD. 90% van de bestellingen zijn herhaalaankopen. De omzet groeide afgelopen jaar met 30%, maar een bedrag noemt de topman niet.
De groeiende omzet in combinatie met een focus op besparingen – op verpakkingen, onder andere – en efficiënter bezorgen moeten Crisp op weg zetten naar winstgevendheid: Peeters verwacht dat de online versmarkt voor de zomer van 2024 winstgevend wordt in Nederland en een jaar later in België, waar het bedrijf in juni 2022 van start ging.
Zopas haalde Crisp opnieuw 35 miljoen aan groeikapitaal op, hoofdzakelijk bij bestaande investeerders. Dat geld wil de retailer gebruiken om het assortiment en het aantal leveranciers uit te breiden, voor extra promotie en om de aanloopverliezen te dekken.