Onlinesupermarkt Crisp heeft op een jaar tijd zijn aantal klanten verdubbeld, mede dankzij een succesvolle Belgische expansie. De startup haalde vers kapitaal op – alweer bij enkele grote namen uit de retailwereld – en neemt zijn grootste maaltijdenleverancier over. In de app verschijnt nu ook een aanbod non-food.
Aantal bestellingen verdubbelt
Crisp, de Nederlandse onlinesupermarkt die sinds juni ook in Vlaanderen actief is, groeit als kool: het bedrijf bedient vandaag naar eigen zeggen twee keer zoveel klanten dan een jaar geleden. In België verdubbelde het aantal bestelling opnieuw de afgelopen vier weken, meldt een persbericht. Het assortiment groeide met 36%, mede dankzij de introductie van meer Belgisch aanbod. In Nederland voegt de e-commercespeler nu een relevant non-foodaanbod toe, dat later ook in Vlaanderen zal worden geïntroduceerd. Het gaat om producten als dierenvoeding, afwas- en schoonmaakmiddelen, toiletpapier, bakpapier, boterhamzakjes, vershoudfolie en baby- en kinderverzorgingsproducten.
Eerder dit jaar haalde de startup 75 miljoen euro op in een nieuwe investeringsronde. Met dat geld neemt Crisp onder andere Eetfabriek over, zijn vaste verse maaltijdenleverancier en één van de top drie leveranciers in de app. Het aanbod verse maaltijden stijgt van vijftien naar vijftig seizoensgebonden gerechten.
Opmerkelijk: één van de nieuwe investeerders in Crisp is Sander van der Laan, voormalig CEO van Albert Heijn en Action. Hij is in goed gezelschap: vorig jaar wist de bezorgapp ook al Jitse Groen van Just Eat Takeaway te strikken. Daarnaast geloven ook betaaloplossingen duidelijk in Crisp: Mollie-oprichter Adriaan Mol vervoegt zo Pieter van den Deos van Adyen, die ook al sinds vorig jaar aan boord is.