Danone voert exclusieve gesprekken met de Italiaanse zoetwarengroep Ferrero over de verkoop van het merk Michel et Augustin, dat niet meer past in de strategie van het Franse voedingsbedrijf.
Geen prioriteit meer
Danone verwierf Michel et Augustin in 2019, nadat het in 2016 al een minderheidsparticipatie had genomen in het bedrijf. Het Franse merk is vooral bekend om zijn zoete en hartige koekjes, maar brengt ook desserts en drankjes op de markt. “Michel et Augustin is een geliefd merk, maar het valt buiten onze investeringsprioriteiten, in het kader van onze Renew Danone-strategie”, verklaart adjunct-directeur Juergen Esser tegenover Reuters.
Daarom onderhandelt Danone nu over de verkoop van het merk met CTH Invest, een Belgische holding van het Italiaanse familiebedrijf Ferrero, de producent van bekende zoetwarenmerken als Nutella, Kinder, Delacre en Tic Tac. Financiële details maken de bedrijven niet bekend.