Danone heeft besloten om zelf Nutrilon met een Nederlands etiket in China aan te bieden via het online platform Tmall. Zo hoopt het tegemoet te komen aan de nog altijd hoge vraag uit China na een eerder voedingsschandaal.
Geen primeur
Sinds dat schandaal wordt Nutrilon in grote aantallen gekocht in de Nederlandse supermarkten, waarna ze naar China worden verscheept en daar tegen een veel hogere prijs verkocht. Dat zorgde eerder al voor tekorten in de Nederlandse supermarkten, waardoor die maatregelen moesten nemen. Een aantal ketens verbiedt zo om meer dan twee stuks van de babyvoeding aan te kopen.
Eind vorig jaar voerde Danone ook al de productie van Nutrilon verder op, om te voorkomen dat de winkelschappen leeg bleven. Omwille van de vraag in China is de productie ondertussen al met 90 miljoen extra pakken per jaar uitgebreid. Nu gaat het dus zelf online verkopen in China.
De verkoop van Nutrilon op Tmall is geen primeur, want het product wordt er ook al aangeboden door Albert Heijn, dat sinds oktober vorig jaar een eigen webshop heeft op het platform van Alibaba. Daar biedt het typisch Nederlandse producten aan, waaronder dus de babyvoeding van Nutrilon.