(publireportage) Marktleider in de Belgische frituur en tegelijk de frisse wind die raast doorheen de sauzencategorie in de supermarkt? Pauwels doet het. “De consument die ons kent vanuit de frituur begreep niet langer waarom zijn favoriete sauzen niet gewoon in de supermarkt beschikbaar waren”, zegt commercieel directeur Mark Cardon.
Alles… Behalve standaard
Nadat Pauwels Sauzen vorige zomer onder de eigen merknaam de stap naar supermarkt zette, schakelt de Antwerpse sauzenfabrikant dit voorjaar alweer een versnelling hoger: 3 nieuwe smaken in de bestaande 500ml-verpakking, een volledig nieuwe reeks van 9 sauzen in pocketsize tubes van 260ml én nieuwe, eigenzinnige reclamecampagnes op de belangrijkste media van het moment. Kortom: de sauzencategorie in de supermarkt heeft er een belangrijke speler bij.
“Bijzondere verpakkingen en vernieuwende smaken gekoppeld aan absolute topkwaliteit en een eigenzinnige – soms rebelse – communicatiestijl. Het zijn de belangrijkste elementen die van Pauwels een onderscheidend merk in de sauzenrayon maken”, vertelt Cardon. “Een dik half jaar na de lancering van de eerste Pauwels sauzen voor thuisgebruik zien steeds meer supermarkten het potentieel én het onderscheidend vermogen van het Pauwels-merk.”
“We zijn in staat om een tailormade assortiment te voorzien voor de verschillende retailers.”
Cocktailsaus met cognac, Brasil met frisse stukjes ananas, Samurai met groffe chili flakes, Looksaus met fijne stukjes look, een pikante Algérienne en voortaan ook de exotische Kebabsaus met ras el hanout en mysterieuze Happysaus met knapperige uitjes… Het assortiment van Pauwels bulkt van de bijzondere smaaktwisten en is daarmee alles behalve standaard.
“Onze sauzen zijn er voor zij die openstaat voor iets anders. Voor consumenten die van ieder tafelmoment iets spannends willen maken, maar ook voor supermarkten die hun sauzenrayon een nieuwe impuls willen geven. Meer zelfs: bij Pauwels zijn we in staat om voor verschillende retailers een tailormade assortiment te voorzien met een bepaalde exclusiviteit als bijkomende troef”, zegt Cardon. “Het maakt van het Pauwels-merk een interessante piste voor iedereen. Daarnaast brengen we aan de hand van innovatieve verpakkingen en een eigenzinnige communicatiestijl extra beleving in de sauzenrayon én in de huiskamer. We laten de consument in de verschillende supermarkten bovendien ook proeven van alle sauzen vanuit onze foodtrucks en sampling units. Die kunnen supermarkten trouwens reserveren via onze commerciële dienst of via de website www.pauwels-sauces.be.”
Naar meer dan duizend winkels
Pauwels lanceerde vorige zomer 9 sauzen in kleurrijke tubes van 500ml, door zijn afgeronde vorm en 360° etiket een werkelijk unieke verpakking voor sauzen in de supermarkt. Dat assortiment krijgt nu, een dik half jaar later, al een eerste uitbreiding en die is niet min.
“Het gamma in 500ml krijgt het gezelschap van 9 sauzen in een pocket size tube van 260ml”, vertelt Cardon. “Met Andalouse, Brasil, Cocktail, Mayonaise, Looksaus en Samurai bestaat dat nieuwe gamma uit 6 smaken die de consument al kent vanuit de 500ml-reeks. Daar voegen we nu 3 nieuwe smaken aan toe: BBQ, Mosterd en Sweet Chili. Aan de reeks in 500ml voegen we dan weer Kebab, Burger en Happy (een zoete snacksaus met curry en stukjes ui) toe.”
“Met 500ml en 260ml in ons aanbod kan zowel de buurtwinkel als de hypermarkt altijd de juiste keuze maken.”
“Met beide assortimenten in de aanbieding hebben we bij Pauwels altijd een gamma dat tegemoet komt aan de eisen op gebied van rotatie en schapruimte van zowel de grote hypermarkten als de kleine buurtwinkels. Hetzelfde geldt voor de wensen van de consument: grote gezinnen of gezinnen met een grotere sausconsumptie komen uit bij de 500ml-reeks, terwijl alleenstaanden, consumenten met een kleinere koelkast of zij die een lagere sausconsumptie kennen uitkomen bij het 260ml-gamma.”
Dankzij de uitbreiding van het gamma zullen de verschillende Pauwels sauzen op een gegeven moment in 2022 beschikbaar zijn in meer dan 1.000 supermarkten. “Heel wat zelfstandige supermarkten en alle winkels van Jumbo sprongen vorig jaar al op onze trein. Alle winkels van Cora, Match en Smatch zijn begin dit jaar opgestart, terwijl we met andere bekende retailers al afspraken gemaakt hebben richting het voorjaar.”
De sauzenrayon van uw supermarkt tot leven brengen?
Neem hier contact op met Pauwels.
Jong, Belgisch en rebels
Voor insiders van de internationale sauzenmarkt is Pauwels Sauzen al decennia lang een klinkende naam. Al meer dan een eeuw produceert men er namelijk al voor een brede waaier aan (professionele) klanten. Daaronder heel wat bekende A-merken en Private Labels in de binnen- en buitenlandse retailsector, maar ook de typische Belgische frituren die de enige echte Pauwels sauzen op hun beurt serveren aan hun particuliere klanten. Dat Pauwels vorige zomer dan eindelijk zelf de stap naar de supermarkt zette, is alles behalve toeval.
“De vraag vanuit consumentenhoek weerklonk al verschillende jaren steeds luider”, vertelt Cardon. “Onze eigen Pauwels sauzen uit de frituren hebben namelijk een zeer goede reputatie bij de consument. Dat zijn uiteindelijk toch dezelfde mensen als zij die in de supermarkt op zoek gaan naar hun favoriete sauzen. Die mensen begrepen niet langer waarom Pauwels sauzen niet in het rek liggen. Mede op vraag van de consument hebben we daarom de stap naar de supermarkt gezet.”
“Pauwels is een toegevoegde waarde voor de supermarkt en tegelijk een avontuur voor de consument.”
Pauwels is een Belgische uit de kluiten gewassen KMO die een jong en rebels karakter cultiveert. Waar het merk ook komt, brengt men avontuur en innovatie.
“Naast vernieuwende smaken vertaalt dat idee vertaalt zich onder meer ook in een zeer onderscheidende verpakking op alle niveaus. Van opvallend kleurgebruik en leuke gimmicks op de verpakking tot een unieke vorm en dito etikettering. Ook de manier waarop we ons presenteren aan de consument zit een rebels, ludiek en zelfrelativerend kantje”, zegt Cardon.
De commercials van Pauwels die circuleren op sociale media, radio en tv zijn alleszins eerder ‘atypisch’ voor een eerder behoudende productcategorie. Een bewuste keuze, zo blijkt.
“Het is namelijk precies dàt wat de consument moet onthouden van Pauwels: opvallend, onderscheidend en bijzonder. Een aanpak die loont, want in zijn dagelijkse ochtendshow pikte Peter Van de Veire uit het niets onze “Zonder saus is het leven droog”-tagline op uit één van onze commercials. Een TikTokker stak dan weer een grappige rapbattle in elkaar voor zijn 160.000 volgers en op kookzender Njam! ging chef Jeroen De Pauw aan de slag met onze sauzen in zijn eindejaarsprogramma Haperitief. Kortom: de bekendheid van het Pauwels-merk gaat ondertussen al veel verder dan de fans van ons veldritteam Pauwels sauzen-Bingoal en we zijn vastberaden om daar in 2022 een mooi vervolg aan te breien”, besluit Mark Cardon.
De sauzenrayon van uw supermarkt tot leven brengen?
Neem hier contact op met Pauwels.
Smaken beschikbaar in nieuwe 260 ml verpakking:
-
Mayonaise: Op traditioneel Belgische wijze, met 80% koolzaadolie.
-
Looksaus: Lekker crémeuse met fijne stukjes look.
-
Samurai: Dubbel pikante saus, met chili en pili pili.
-
Cocktail: Een heerlijk romige cocktailsaus bereid met een scheutje cognac.
-
Andalouse: Zacht, smeuïg en toch pittig.
-
Brasil: Een tropisch smaakbommetje van zongerijpte tomaat met curry en ananas.
-
Mosterd: Zachte en verfijnde mosterdsmaak. (nieuwe smaak)
-
Sweet Chili: Fruitig, zoet en licht pikant. (nieuwe smaak)
-
BBQ: Lichtgerookt met zachte toets van honing. (nieuwe smaak)
Smaken beschikbaar in 500 ml verpakking:
-
Mayonaise: Op traditioneel Belgische wijze, met 80% koolzaadolie.
-
Looksaus: Lekker crémeuse met fijne stukjes look.
-
Samurai: Dubbel pikante saus, met chili en pili pili.
-
Cocktail: Een heerlijk romige cocktailsaus bereid met een scheutje cognac.
-
Andalouse: Zacht, smeuïg en toch pittig.
-
Algérienne: Een exotisch waagstuk met tomaat, chili en knapperige stukjes ui.
-
Ketchup: Zacht, zoet en kruidig tegelijk. Met de pure smaak van zongerijpte tomaten.
-
Tartare: Romige tartaarsaus en bereid à la française, met bieslook, peterselie en stukjes ui.
-
Kebab: Unieke snacksaus met look en ras el hanout. (nieuwe smaak)
-
Burger: Volle tomaatsmaak met subtiel zuurtje van augurk en ui. (nieuwe smaak)
-
Happy: Zoete snacksaus met currykruiden en stukjes ui. (nieuwe smaak)