De Vegetarische Slager heeft een samenwerking afgesloten met de Britse supermarktketen Waitrose. Het is de eerste keer dat het assortiment van het Nederlandse bedrijf bij een Britse keten terechtkomt.
Bakermat
“We zijn zeer verheugd over deze doorbraak, juist omdat Groot-Brittannië gezien wordt als de bakermat van het vegetarisme”, zegt Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager. “Het is geweldig dat we een premium supermarkt als Waitrose enthousiast hebben gekregen voor een nieuwe generatie plantaardig vlees die niet of nauwelijks van echt te onderscheiden is.”
Voor Waitrose betekent de samenwerking met het Nederlandse voedingsbedrijf een fikse uitbreiding voor het assortiment. Dankzij de vleesvervangers en vegetarische maaltijden van De Vegetarische Slager komt er 35% meer vegetarische producten in de winkelrekken te liggen.
Het is niet de eerste keer dat De Vegetarische Slager de stap naar het buitenland zet: de producten zijn al te vinden bij 3.500 verkooppunten in vijftien landen.
De Vegetarische Slager kwam onlangs nog in het oog van een stormpje te staan, toen het op de vingers werd getikt door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) vanwege “verwarrende productnamen”. Enkele dagen later moest de NVWA wel zijn excuses aanbieden.