Een recent wereldwijd onderzoek van Kantar legt een opvallende tegenstrijdigheid bloot in de houding van consumenten ten opzichte van hun gezondheid. Kunnen merken en retailers hen helpen met gezondere keuzes?
Barrières voor een gezonde levensstijl
Een recent wereldwijd onderzoek van Kantar legt een opvallende tegenstrijdigheid bloot in de houding van consumenten ten opzichte van hun gezondheid. Hoewel 78% van de ondervraagden aangeeft zelf verantwoordelijk te zijn voor hun welzijn, blijkt slechts iets meer dan de helft daadwerkelijk actie te ondernemen om hun fysieke en mentale gezondheid te verbeteren.
De belangrijkste obstakels voor een gezondere levensstijl zijn stress, gewichtsproblemen en een ongebalanceerd dieet. Verder vormen de hoge kosten van gezonde opties een groot struikelblok, met de helft van de wereldwijde shoppers die hun frustratie uit over de prijzen van gezonde producten.
Rol van merken en overheid
Bijna de helft van de consumenten (49%) is van mening dat merken een rol moeten spelen in het bevorderen van een gezonder leven.