Online: ‘noodzakelijk om te overleven’
Directeur Henk Kessen van familiebedrijf Deen praat over zijn plannen in een interview met Het Financieele Dagblad: “Je hebt op deze manier geen grenzen. Je kunt leveren in heel Nederland en zo ook inspelen op de behoefte van klanten die niet in je marktgebied wonen. Daarom werken we de formule professioneel verder uit en komt de introductie daarvan in het voorjaar van 2013.”
Als eerste online initatief is het bedrijf vorige maand al begonnen met een webwinkel voor wijn en bloemen, twee assortimentsgroepen waarin Deen traditioneel uitblinkt. De resultaten van de webwinkel worden in januari geëvalueerd. De online ambities betekenen niet dat er geen focus meer is op de bestaande winkels: die moeten volgens Kessels immers voortdurend worden vergroot en gemoderniseerd.
“Simpel gezegd is groei noodzakelijk om te overleven. De markt staat behoorlijk onder druk en vraagt een bredere visie. Niet alleen ten opzichte van groei van de winkels, maar ook uitbreiding van het assortiment en de verkoopkanalen, zoals online of afhaalpunten.”