Voortaan verspreidt bpost de wekelijkse folder van Delhaize in de Belgische brievenbussen. De supermarktketen wil de folderdistributie verfijnen en rekent ook op een grotere zichtbaarheid.
Onderscheidende aanpak
Delhaize vertrouwde al op bpost voor de verspreiding van reclamefolders op naam en daar komen vanaf nu ook de wekelijkse ongeadresseerde reclamefolders bij. Een opmerkelijke beslissing: veruit de meeste retailfolders komen immers in het grote folderpakket van marktleider BD Media bij de gezinnen, maar de foodretailer kiest nu voor een onderscheidende aanpak.
“Het was belangrijk voor de winkelketen dat de folders samen met een beperkt aantal andere reclamestukken worden verdeeld. Dit versterkt immers de zichtbaarheid van hun promotionele aanbod,” zegt Jos Donvil, CEO van bpost. “Deze samenwerking zal ons helpen om de distributie van onze aanbiedingen verder te verfijnen op basis van solide gegevens”, aldus marketingdirecteur Aude Mayence van Delhaize.
Papier en digitaal
Ook duurzaamheid heeft meegespeeld als argument, zegt het persbericht. Voor bpost is de uitstootvrije bedeling van poststukken en pakjes een belangrijke doelstelling. Delhaize besliste begin 2023 al om wekelijks nog slechts 1,6 miljoen papieren folders te verspreiden, in plaats van de gebruikelijke drie miljoen exemplaren.
Dat is niet enkel een duurzame besparing op papier en CO2-uitstoot, maar ook goed voor de verkoopcijfers: de retailer zet immers in op de spreiding van zijn marketingboodschappen over verschillende kanalen. Dankzij de combinatie van papier en digitaal verhoogt het bereik van de promotionele aanbiedingen.