Supermarktketen Delhaize lanceert een abonnementsdienst waarmee bedrijven hun werknemers een korting kunnen aanbieden op gezonde voedingsproducten.
20% korting
Het ‘Healthy Membership Program’ bouwt verder op het pilootproject Healthy Ucoins, dat Delhaize en softwarebedrijf Unbox twee jaar geleden testten bij een selectie van bedrijven. Medewerkers van deelnemende bedrijven kunnen genieten van 20% korting op producten met Nutri-Score A en B in alle Delhaize-winkels in België. Er geldt wel een maximum van 60 euro korting per maand.
“Bij de analyse van dat pilootproject kon toen vastgesteld worden dat er substantieel meer Nutri-Score A en B producten werden verkocht als de deelnemers extra korting kregen op de aankoop van deze evenwichtigere producten. Het is het onomstotelijk bewijs dat behavioral reward systemen de toekomst zijn”, legt Erik Saelens van Unbox uit in een persbericht.
Ook voor bedrijven en organisaties is het concept erg aantrekkelijk, aangezien het vrijgesteld is van van belastingen en sociale zekerheidsbijdragen. Het is bovendien combineerbaar met andere extralegale voordelen, zoals bijvoorbeeld maaltijdcheques.