RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen Prijsconcurrentie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verlaagt enkele A-merkprijzen naar niveau Colruyt en Albert Heijn

icon
Food15 april, 2024

Opmerkelijk prijsoffensief bij Delhaize: de retailer verlaagt fors de prijzen van enkele populaire ontbijtproducten naar het niveau van prijsleiders Colruyt en Albert Heijn. “We willen onze prijsperceptie bijstellen”, klinkt het.

Beperkte korf, forse daling

Sinds vorige week donderdag adverteert Delhaize in de pers en op zijn website enkele opvallende prijsverlagingen voor bekende A-merkreferenties. Het gaat om slechts elf producten, maar de prijsverlagingen zijn wel fors te noemen. Zo gaat de Biscoff speculoospasta 400g van 2,89 naar 2,69 euro, de Materne aardbeienconfituur 720g van 4,49 naar 3,99 euro, Senseo Classic 36 pads van 4,69 naar 3,49 euro en Kellogg’s Trésor melkchocolade 410g van 4,69 naar 3,99 euro.

Op de website van de retailer staan nog zeven bijkomende prijsverlagingen vermeld. Niet alle producten vonden we bij elke retailer in hetzelfde formaat terug, maar de trend is duidelijk: Delhaize richt zich met de nieuwe prijzen op het prijsniveau van marktleider Colruyt en uitdager Albert Heijn, en neemt zo afstand van Carrefour. Een opvallende zet.

Geen prijsoorlog

“We duiken onder niemands prijs, we willen geen prijsoorlog ontketenen”, reageert woordvoerder Roel Dekelver tegenover RetailDetail. “Wel willen we benadrukken dat we prijscompetitief zijn, niet alleen met onze Kleine Leeuwtjes, maar ook met merkproducten.” Volgens Delhaize stemt de perceptie over de prijzen bij de retailer vaak niet overeen met de realiteit. “De realiteit is dat we vaak in de buurt van Colruyt zitten met onze prijzen. Dat willen we met deze campagne benadrukken. Voor klanten is dit nu eenmaal een belangrijk thema. Maar ook op onze andere proposities, zoals gezondheid en kwaliteit, blijven we inzetten.”

“Dit is geen eenmalige campagne,” benadrukt Delhaize nog. Vorig jaar verlaagde de supermarktketen al de prijzen van een reeks waters en frisdranken, deze keer ligt de focus op snel roterende, populaire ontbijtproducten. In de toekomst zullen nog prijsverlagingen en campagnes volgen rond specifieke thema’s of assortimenten. Of de prijsinspanningen gedragen worden door Delhaize of door de leveranciers, wil het bedrijf niet kwijt. “Dat is niet relevant, wat telt is het voordeel voor de klant.”

ProductDelhaizeColruytAlbert HeijnCarrefour
Biscoff speculoospasta 400g2,692,692,692,99
Materne aardbeienconfituur 720g3,993,98//
Senseo Classic 36 pads3,493,493,494,69
Kellogg’s Trésor melkchocolade 410g3,993,993,994,69
Lipton Green Tea Intense Mint 20 zakjes2,992,992,993,29
Kwatta hagelslag melk 390g4,694,69/4,84
Quaker havermout Family Pack 800g2,752,65//
Kellogg’s Froot Loops 375g4,49/4,49/
Nescafé Dolce Gusto Cappuccino 30 capsules8,898,89/8,99
Kellogg’s Extra Pure Chocolade 375g3,69///
Douwe Egberts Decafe gemalen 500g8,258,257,498,35
Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food9 mei, 2025
    Auchan herstructureert in Spanje: 25 Alcampo-winkels moeten dicht

    De Franse groep Auchan zet het mes in zijn Spaanse dochterketen: 25 Alcampo-supermarkten gaan dicht en meer dan 700 banen staan op de tocht. Shoppers verkiezen kleinere gemakswinkels, zegt de retailer.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    Lidl plant 80 nieuwe Belgische supermarkten tegen 2038

    De bouw van een nieuw distributiecentrum in Herentals ondersteunt de ambitieuze groeiplannen van Lidl in België: aan een ritme van zes winkelopeningen per jaar komen er tegen 2038 netto 80 winkels bij.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    Akkoord over zondagsopening lijkt nog ver weg bij Carrefour

    Onderhandelingen bij Carrefour over de opening van 81 filialen op zondagochtend, verlopen stroef. De vakbonden verkiezen gelijke voorwaarden voor alle geïntegreerde supermarktketens, maar een sectorakkoord is weinig waarschijnlijk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN