In de eerste jaarhelft heeft maaltijdbezorger Delivery Hero een verlies geboekt van 918,1 miljoen euro. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van verleden jaar.
Recordverlies
Het forse verlies is het gevolg van overnames, het uitbreiden naar nieuwe markten en investeringen, schrijft het FD. Winstgevendheid is voorlopig dan ook niet prioritair voor Delivery Hero.
Net zoals andere maaltijdbezorgers probeert het bedrijf in de eerste plaats zo snel mogelijk te groeien en zoveel mogelijk marktaandeel te veroveren. Resultaat van die strategie is dat ook de omzet ruimschoots verdubbelde tot bijna 2,5 miljard euro. Het aantal bestellingen steeg met 136%.
Nieuwe prooi?
Delivery Hero gaat intussen op zoek naar nieuwe opportuniteiten. Het bedrijf zou zich onder meer willen inkopen in Gorillas. Er is in eerste instantie sprake van een investering van 200 miljoen euro.
De flitskoerierdienst onderhandelde eerder al met het Amerikaanse DoorDash over een financiële injectie van omgrekend 342 miljoen euro, maar die gesprekken draaiden uiteindelijk op niets uit.