150 nieuwe winkels
De uitbreiding naar Duitsland past in de strategie van het moederbedrijf Ahold om het aanbod van gemakswinkels in binnen- en buitenland in de komende vijf jaar uit te breiden naar 150 nieuwe gemakswinkels in Europa. In de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen wil Ahold alvast tien vestigingen, bij voorkeur in steden met tenminste 150.000 inwoners.
Volgens General Manager Duitsland Jürgen Hotz biedt Albert Heijn echt meerwaarde in Aken met dit gemaksconcept: “Wij gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en kwalitatief hoogwaardige producten om onze klanten een goed en gezond alternatief te bieden voor onderweg.”
Aangepast assortiment
Klanten vinden in Albert Heijn to go een assortiment dat varieert van vers belegde broodjes, lunchsalades en soepen tot snackgroente en warme maaltijden. Ook kunnen klanten gebruik maken van mealdeals: drie keer per dag een wisselende maaltijd-deal voor een vaste prijs. Het assortiment wisselt gedurende de dag waardoor het altijd aansluit bij de behoeften die klanten op dat moment hebben. Dit past bij de doelgroep van de Albert Heijn to go: klanten die onderweg zijn en vaak weinig tijd hebben om een maaltijd, tussendoortje of iets te drinken te kopen.
Het assortiment in de Akense Albert Heijn to go is aangepast aan de wensen van de Duitse consument. Naast het assortiment zoals dat in Nederland te vinden is, verkoopt de winkel bijvoorbeeld Mehrkorn Brötchen, Leibniz koekjes en Geflügelrolle.
{youtubejw}j6HLm4r33Qs{/youtubejw}