Grote markt voor thee
Met de opening van de T2-vestiging in Londen wil Unilever de Britten terug meer thee laten drinken: sinds de opkomst van Starbucks in Groot-Brittannië verloor de drank immers flink wat terrein ten opzichte van koffie. Unilever is wereldwijd al de grootste verkoper van thee, met zijn merk Lipton. Met T2 wil het nu die klanten aanspreken die ook geen problemen hebben met meer betalen voor koffie.
De markt voor luxueuze thee zou volgens Unilever jaarlijks met 12 tot 14 procent groeien. “We zien steeds meer interesse in meer opwindende thee“, zegt Kevin Havelock van Unilever aan Reuters. ” Dat zorgt bij Unilever voor groei in het meest opwindende segment van de theemarkt.”
T2 werd in 1996 opgericht in Melbourne en toen Unilever het vorig jaar overnam, had het 40 filialen in Australië en een omzet van 57 miljoen Australische dollar (zo’n 40 miljoen euro). Na de opening van de vestiging in Londen hoopt Unilever dit jaar nog enkele T2’s te openen in Groot-Brittannië, om daarna ook mogelijkheden in andere landen te bekijken. “We denken dat er niet één ontwikkelde stad in de wereld is die geen goede omgeving zou zijn voor T2”, zei Havelock.