Albert Heijn aan het Gelderlandplein in Amsterdam begon afgelopen week met de eerste Fish Tales Vismarkt van Bart van Olphen. Albert Heijn wil met het concept de beleving van verse vis in de winkels brengen.
Verse vis op ijs brengt beleving
Ondernemer Bart van Olphen, die Fish Tales Vismarkt ontwikkelde, verwacht op korte termijn het concept in meer AH-supermarkten te openen. De Fish Tales Vismarkt, dat als shop-in-shop op de winkelvloer wordt gebracht, presenteert verse vis en schaal- en schelpdieren op ijs, en haring die in de haringhoek vers wordt gesneden.
Er zijn eveneens kant-en-klare gebakken, gerookte en gemarineerde visproducten en vers bereide vismaaltijden te koop. De vis is zoveel mogelijk afkomstig van de Nederlandse vissers waarmee Van Olphen samenwerkt.
Vervolg AH Soendaplein
Fish Tales Vismarkt bij AH-supermarkt in Amsterdam is een vervolg van het Fish Tales-viskraam bij Albert Heijn aan het Soendaplein in Haarlem. Van Olphen introduceerde hier vorig jaar een kraam in de winkel met een assortiment duurzaam gevangen verse vis op ijs, waaronder Hollandse vis, zalm, tonijn en schaal- en schelpdieren.
In het viskraam staan visboeren, die klanten informatie kunnen geven over de vis en de bereidingswijze. Daarnaast zijn er receptkaarten met visgerechten verkrijgbaar.
Bart van Olphen werkte eerder al met Albert Heijn samen in het visassortiment, onder meer met voorverpakte vis. De ondernemer zet zich in voor duurzame verantwoorde vis en visvangst. Hij schreef diverse kookboeken over vis en vertelt op ‘bartsfishtales’ op Instagram over koken met vis.