Donutketen Dunkin’ Donuts maakt vandaag een herstart in Nederland met een eerste nieuwe vestiging aan de Nieuwendijk in hartje Amsterdam. Voor de opening stonden tientallen mensen urenlang aan te schuiven.
Producten met Hollands tintje
De nieuwe winkel, waarmee waarmee Dunkin’ Donuts na een jarenlange afwezigheid een nieuwe start maakt in Nederland,, heeft een assortiment donuts, bagels, muffins en croissants waaraan producten met een Hollands tintje zijn toegevoegd. Zo is er een nieuwe donut met een Hollandse koekjessmaak en kregen donuts namen van Hollandse iconen als Delfts Blauw, De Tulp en De Molen.
“Deze opening in Amsterdam markeert de verdere groei van Dunkin’ Donuts in Nederland, waarvan we er 25 willen openen de komende jaren”, aldus Nabil Besali, CEO van Amba Daoud en master franchisenemer van Dunkin’ Donuts in Nederland. De keten wil in Amsterdam nog drie winkels openen. Het merk was voorheen ook in de hoofdstad actief.
Er was alvast veel interesse voor de herstart, meldt Het Parool: sommige klanten hebben zelfs de nacht doorgebracht om de heropening te kunnen meemaken. De eerste honderd klanten krijgen dan ook een jaar lang zes gratis donuts per week.
In nieuwe huisstijl
De eerste winkel in Amsterdam maakt met tegelwerk in de sfeer van Delfts Blauw ook in de uitstraling een link naar het Nederlandse verleden. De locatie heeft zitgedeelten, wanddecoraties met het Dunkin’ Donuts-assortiment en een speciale presentatie van de donuts en andere producten. Klanten hebben keuze uit fairtradegecertificeerde koffie, ijskoffie, theesoorten, ijsthee en Dunkin’ specials.
Het Amerikaanse Dunkin’ Donuts, opgericht in 1950, omvat inmiddels meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Canton (Massachusetts).