Betere prijs-kwaliteitsverhouding
“We zijn bezig met de laatste producten en verwachten in het najaar helemaal over te zijn op AH Basic“, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. “Er liggen op dit moment nog circa dertig artikelen in de schappen, waarvan een deel deze week wordt vervangen door AH Basic.”
AH Basic werd in april van vorig jaar geïntroduceerd als de vervanger voor Euro Shopper, dat al sinds 1995 te vinden is bij Albert Heijn. Volgens Albert Heijn is de kwaliteit van AH Basic consistenter dan die van Euro Shopper en is de prijs-kwaliteitverhouding ook beter. Het stapte bij het design ook af van het typische blauw en koos voor rood, dat de lage prijzen van de producten moet benadrukken.
AMS Sourcing, dat Euro Shopper ontwikkelde, blijft wel betrokken bij de inkoop van AH Basic. “Wij zoeken voor alle producten die bij ons in het schap liggen altijd naar de partij die het beste kan voldoen aan alle door ons gestelde specificaties en AMS is en blijft daar één van”, zei woordvoerster Dagna Hoogkamer daar over.