Chocoladefabrikant Ferrero heeft een jaaromzet van 14 miljard euro behaald: een groei met 10%, te danken aan de vlaggenschepen Nutella, Ferrero Rocher en Kinder Bueno.
Sterke merken
Donderdag maakte Ferrero enkele resultaten bekend van het gebroken boekjaar 2021-2022, dat eindigde op 31 augustus. Uit het summiere bericht blijkt dat de voedingsgigant een omzetgroei van 10,4% tot 14 miljard euro boekte – tegenover 12,7 miljard een jaar eerder. Winstcijfers maakt het discrete concern niet bekend. Wel geeft het bedrijf nog mee dat het 830 miljoen euro investeerde in zijn merken, in onderzoek en ontwikkeling en in productiecapaciteit.
In hoeverre de salmonellabesmetting in de Belgische fabriek van Ferrero in Aarlen een impact had op de cijfers, is niet duidelijk. In april vorig jaar moest de fabrikant zijn fabriek sluiten en op grote schaal mogelijk besmette producten terugroepen. Pas in juni kon de productie-eenheid voorwaardelijk weer open. Alleen al de schoonmaakwerken kostten Ferrero zeker een half miljoen euro.