Eigen merken, Chinese melk
Bedoeling van de joint venture is dat beide bedrijven de handen in elkaar slaan op het vlak van productie, maar wel elk hun eigen merknamen blijven hanteren. Zo zal China Huishan Dairy Holdings de rauwe melk aanleveren, terwijl de twee voedingsproducenten gezamenlijk zullen produceren.
“Beide bedrijven zetten hun eigen bestaande kindervoedingsactiviteiten afzonderlijk voort. Als zodanig blijft Huishan haar eigen merken op de markt brengen. De productie van FrieslandCampina’s merk Friso blijft exclusief in Nederland plaatsvinden. Ook blijft FrieslandCampina het zelf op de markt brengen”, zegt het persbericht. Beide bedrijven werken al samen voor de productie van koffiecreamers.
In november van vorig jaar richtte FrieslandCampina, samen met Wageningen Universiteit & Researchcentrum en de China Agricultural University, nog de Sino-Dutch Dairy Development Centre op. Daarmee wil het de melkproductie, de veiligheid en de kwaliteitsniveaus in China verbeteren.