Uit een nader onderzoek naar de strategie zou naar voren zijn gekomen dat het meeste voordeel kan worden behaald door alle winkels onder de Jumbo-vlag te brengen. Jumbo zelf wil nog niet reageren op de berichtgeving: “Eind april komen we met mededelingen”, zegt woordvoerder Frank Haagsman.
Laatste jaren voor C1000
Jumbo zou in vergevorderde gesprekken zijn met een partij over de verkoop van een aantal winkels. Dit zijn vermoedelijk de winkels die door kartelwaakhond NMa zijn aangewezen, maar mogelijk betreft het ook een aantal andere locaties. Op termijn zou door het dalende aantal winkels en de overgang van winkels naar Jumbo ook het aantal distributiecentra worden ingekrompen. Deze week volgen er mogelijk ook al de eerste mededelingen over het personeelsbestand, maar voorlopig zou het maar om een beperkt aantal mensen gaan.
Volgens vakblad Distrifood zijn nog niet alle details rond, maar zijn wel de grote lijnen duidelijk. Eind deze week worden vermoedelijk de medewerkers en ondernemers geïnformeerd. Jumbo zou enkele jaren nodig hebben om de volledige operatie af te ronden, dus wordt de C1000-formule de komende jaren nog wel actief ondersteund. Met C1000 zou echter één van de meest succesvolle supermarktformules van Nederland verdwijnen.