Aandacht voor vers
Gekke Gerrit koopt partijen in met een duidelijk merk, voldoende THT en een goede uitstraling. Ongeveer 20 procent bestaat uit vast assortiment, de rest wisselt. “We kopen in vanuit de reguliere retailkanalen en vanuit bijgemelde partijen. De volumes zijn in samenhang met de prijs. Ons prijsniveau in de winkel ligt 10 tot 70 procent lager dan dat van de reguliere supermarkt”, aldus Hoksberg.
Gekke Gerrit besteedt daarbij ook ruim aandacht aan vers: in de winkel aan de Spaarndammerstraat wordt dagelijks vers brood in de winkeloven afgebakken. “We brengen diverse soorten brood dat we vers snijden en verpakken en verder stokbrood en broodjes zoals pistoletjes”, vertelt Maikel van der Biezen. “Gemiddeld verkopen we 100 broden per dag. Een belangrijk product voor onze klanten, want velen komen er speciaal voor naar de winkel.”
Gekke Gerrit heeft tevens plannen voor een koffiebar. Een app met bonuskaart informeert klanten over het telkens nieuwe aanbod in de winkel. Ook kunnen ze via de app hun pakket boodschappen bestellen en afhalen. De app bedankt klanten tevens bij het verlaten van de winkel voor hun bezoek aan Gekke Gerrit.
Naar tien winkels eind dit jaar
Naamgever van Gekke Gerrit is Gerrit Hoksberg, voormalig bedrijfsleider van C1000 Vaartjes in Wageningen. C1000-ondernemer Wolter Vaartjes is samen met Arie Hoogland Vastgoedbeheer de initiatiefnemer van Gekke Gerrit.
Vaartjes streeft in Nederland naar een keten met dertig vestigingen en Gekke Gerrit wil dit jaar dan ook tien winkels in Amsterdam openen. De dumpsupers zitten bij voorkeur op A1-locaties met veel traffic en dicht bij een supermarkt.