Greenyard wil schuldvrij de zomer in. Figuurlijk althans, want de groente- en fruitverwerker neemt de ijsjesstart-up Gigi Gelato over. Die Nederlands-Italiaanse ijsjes zijn 100% natuurlijk, 100% plantaardig en 100% “guilt-free”.
Aardbei en biet, mango en venkel
Greenyards nieuwste aanwinst combineert fruit en groenten op innovatieve manieren, om een gezond alternatief te creëren voor traditioneel roomijs. De ijslolly’s met smaakcombinaties als “gember, sinaasappel en wortel”, zijn volledig vrij van zuivel, additieven of kunstmatige aroma’s.
Gigi Gelato vindt in Greenyard naar eigen zeggen een commerciële springplank om vanaf de zomer van 2023 een internationale markt binnen de diepvriescategorie aan te boren. Het team achter Gigi Gelato blijft aan boord om de commerciële strategie en het innovatieproces te ondersteunen.
Greenyard is onder andere vaste versleverancier bij Tesco, Rewe en Delhaize. Eind 2021 sprak de versverwerker de wens uit om meer kant-en-klare gerechten en desserts aan te bieden. “Door gezonde, toegankelijke en handige producten op de markt te brengen, wil het bedrijf de totale groente- en fruitconsumptie verhogen”, klinkt de ambitie. Ook zoeken mensen tegenwoordig naar gezondere alternatieven voor verwenproducten, zoals ijs.