RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags bedrijfsresultaten
  • Bedrijven Heineken
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Heineken mag doorrekenen aan dorstige Europeanen

icon
Food20 april, 2022

Heineken profiteert ironisch genoeg van de hogere graanprijzen: nu dorstige consumenten eindelijk weer op café kunnen, nemen ze de aanhoudende prijsstijgingen voor lief.

Derde meer bier in Europa

Bier komt van graan, en graan komt vaak van Rusland of Oekraïne. Niet moeilijk dus dat de prijzen van de biertjes stijgen. Ook Heineken moet er opnieuw voor waarschuwen, na een nochtans sterk eerste kwartaal. In het voorbije kwartaal eindigde de omzet meer dan een derde hoger dan een jaar eerder, goed voor net geen 7 miljard euro.

De groei was dan ook grotendeels te danken aan de prijsstijgingen. Wereldwijd verkocht Heineken slechts 5,2% meer bier, vergeleken met pre-coronajaar 2019 ging 2,8% meer bier over de togen. In Europa lag de verkoop niettemin een pak hoger (+15%): op de Nederlandse thuismarkt verkocht de brouwerijgroep 30% meer bier, in het Verenigd Koninkrijk zelfs 40%. In Frankrijk en Italië lag het volume 20% hoger.

Ook in Azië gingen mensen weer meer op café, terwijl consumenten wereldwijd meer premiumbieren lustten. Het zorgde mee voor een winststijging van 3,81% tot 417 miljoen euro nettowinst. Al zijn de kosten voor het stopzetten van de Russische activiteiten nog niet meegerekend in dat winstcijfer, dat zal Heineken pas bij de afsluiting van de eerste jaarhelft doen.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food19 mei, 2025
    Voormalig Lidl-topman aan de slag bij Ahold Delhaize

    Tim Bork, voormalig inkoopdirecteur bij Lidl, wordt commercieel directeur bij Ahold Delhaize Europa & Indonesië. De topman belooft zijn “betaalbaarheids-DNA” in te zetten bij zijn nieuwe werkgever.

  • icon
    Food19 mei, 2025
    [In Beeld] Wasbar opent in Wijnegem Shopping

    Het Belgische horecaconcept Wasbar opent op woensdag 21 mei zijn allereerste locatie in een winkelcentrum: in het hart van Wijnegem Shop Eat Enjoy, recht tegenover McDonald’s.

  • icon
    Food19 mei, 2025
    Directiewissel bij Bel Benelux en Noord-Europa

    Zowel in de Benelux als in Noord-Europa krijgt zuivelgroep Bel een nieuwe directie. Het bedrijf wil zich nog sterker profileren als belangrijke speler in evenwichtige en duurzame snacks.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN