HelloFresh zag het aantal actieve klanten in het voorbije kwartaal aangroeien tot 7,3 miljoen. In de komende maanden wil de maaltijdboxbezorger de losse producten, die klanten als extra kunnen meebestellen, sterk uitbreiden.
Omzet verdubbeld
HelloFresh gaf rond half april al een eerste inkijk in zijn kwartaalcijfers, toen het bedrijf zijn jaarprognoses andermaal naar boven herzag. De maaltijdboxleverancier boekte in de eerste drie maanden van het jaar een omzet van 1,44 miljard euro, meer dan een verdubbeling op jaarbasis. De aangepaste brutobedrijfswinst (aebitda) steeg zelfs met 152,3% tot 159,2 miljoen euro. In totaal bezorgde HelloFresh ruim 29 miljoen bestellingen bij 7,3 miljoen klanten.
In de Benelux hebben klanten intussen de mogelijkheid om naast het maaltijdpakket ook losse producten mee te bestellen. “We boden al extra’s, zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer”, zegt Pauwel Wiertsema, CEO Benelux. HelloFresh wil dat assortiment in de komende maanden nog verdubbelen. De producten kunnen evenwel niet apart besteld worden.
HelloFresh bevestigt voor het volledige jaar te rekenen op een omzetgroei van 35 tot 45%. De AEBITDA-marge zou moeten uitkomen tussen 10 en 12%.