Hessing Supervers
Met de acquisitie verstevigt Hessing zijn marktpositie. Het bedrijf beoogt namelijk een topdriepositie in panklare groenten, salades, gesneden fruit en verse fruitsappen in de Benelux en de aangrenzende landen. De overgenomen activiteit van Chiquita zal nu worden voortgezet onder de naam Hessing Supervers.
Hessing levert aan verschillende supermarktketens in Nederland en aan de foodservice. Het gaat om zowat 200 miljoen verpakkingen per jaar, goed voor een omzet van zowat 180 miljoen euro.
Het bedrijf zet hiervoor 1.250 mensen in. Zij werken in de vier productielocaties (Zwaagdijk, Uden, Sint Annaparochie en Helmond), de transportonderneming of de hoofdzetel van het bedrijf in Zwaagdijk.
Drie keer zoveel fruitomzet
Met de overname van de afdeling gesneden fruit van Chiquita Benelux krijgt Hessing – dat eigendom is van de gelijknamige familie en The Greenery – er zowat 11 miljoen euro aan omzet bij in de Benelux. Dat is bijna drie keer zo veel als Hessing nu in fruit heeft.
Chiquita zegt zich verder te willen concentreren op de distributie van bananen.