Ruim elf jaar na de opening kreeg de allereerste Jumbo Foodmarkt een complete make-over, met als blikvangers een groentegrill en een vernieuwde slagerij met ter plaatse bereide producten.
Proeftuin
Goed elf jaar geleden lanceerde de retailer hier zijn allereerste vestiging van het belevingsconcept Jumbo Foodmarkt, vandaag krijgt Breda opnieuw een pioniersrol met de introductie van enkele nieuwe concepten in de compleet vernieuwde winkel.
“In deze Jumbo Foodmarkt komt alles samen; nieuwe versconcepten, ons aanbod dat vers gekookt, gegrild en bereid wordt en nieuwe producten waaronder assortiment van het nieuwe foodmerk Jumbo’s. Wat we in deze Jumbo Foodmarkt aan foodbeleving aanbieden, is niet alleen een proeftuin voor klanten maar ook voor onszelf. En het is van groot belang bij verdere ontwikkeling en innovatie van onze supermarktformule,” zegt CEO Ton van Veen.
Smaakmakers
Met het nieuwe versconcept Green Grill wil Jumbo klanten op een makkelijke en lekkere manier meer groenten doen eten. Van groenten die op de grill bereid zijn, maakt de retailer soepen en sauzen of volwaardige groentegerechten. Ook nieuw is de slagerij, die hier Chefs & Slagers heet: chefs bereiden ter plekke smaakvolle nieuwe producten zoals burgers en gehaktballen met een speciale receptuur. Beide versconcepten zijn in Nederlands niet eerder vertoond, zegt Jumbo.
De afdeling groenten en fruit werd vernieuwd, met nog meer aandacht voor verse maaltijdpakketten. Verder geeft de winkel meer ruimte aan nieuwe foodtrends zoals pinsa’s, pizzetta’s, verse focaccia’s en warme pita’s. Het Aziatische aanbod werd uitgebreid met onder andere verse bowls, salades, poké bowls en mezze bowls. Onder het nieuwe huismerk Jumbo’s introduceert de retailer een lijn “Smaakmakers” met 45 innovatieve kruidenmelanges, smaakoliën, smaakboters en miso’s die werden ontwikkeld om groenten op smaak te brengen. Overigens wijst Jumbo erop dat er ook volop Belgisch assortiment op de schappen ligt, zoals Devos&Lemmens en Coertjens.