Koffiemerk Nespresso heeft in Amsterdam zijn grootste winkel in Nederland geopend volgens zijn nieuwe concept. Dat wil een mengeling zijn van koffie en kunst, offline en online retail laten samenkomen en een aanvulling bieden op bestaande winkelformules.
Koffie, kunst en design
De nieuwste Nespresso Boutique trekt volop de artistieke kaart, en niet alleen met de locatie aan de Van Baerlestraat. Koffieliefhebbers kunnen niet alleen experimenteren met koffiesoorten, koffierecepten en de verschillende zetmethoden, maar kunnen ook werken van beroemde Nederlandse kunstschilders bewonderen. Die kunstwerken zullen trouwens ieder kwartaal gewisseld worden.
Daarnaast wil Nespresso de nadruk leggen op duurzaamheid: dashboards maken duidelijk welke acties het merk onderneemt om duurzaam tewerk te gaan. Zo draait de nieuwe winkel volledig op hernieuwbare energie en zijn de tafels gemaakt van gerecycleerd koffiedik en FSC-gecertificeerd hout. Bezorging vanuit de winkel gebeurt dan ook met de fiets.