Jumbo en Makro gaan samenwerken om de Nederlandse zakelijke markt beter te bedienen. Jumbo zal vanaf deze maand een duizendtal Makro-artikelen via zijn zakelijke online winkelkanaal aanbieden.
Totaalleverancier voor de zakelijke markt
Met de uitbreiding van het assortiment richt Jumbo zich op onder meer sportkantines, kleine horeca, MKB-ondernemingen (kmo’s) en zorginstellingen. Volgens de supermarktketen is er bij veel van deze bedrijven behoefte aan een ruimer online assortiment voedingsmiddelen, zoals frisdranken, koffie en snacks. Vooral de vraag naar grootverpakkingen, die bovendien snel geleverd kunnen worden, is groot. De nieuwe samenwerking speelt direct in op deze behoefte, stelt het Brabantse familiebedrijf.
“Bedrijven kunnen nu voor het hele assortiment bij ons terecht. We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden”, zegt e-commercemanager Jurriaan Pouw. “De ruime groothandelservaring van Makro komt daarbij uitstekend van pas om samen nieuwe markten aan te boren.”