Ombouw C1000-Jumbo aanleiding tot garantie
De naar Jumbo omgebouwde C1000 van topondernemer Edward Hamers in Oirschot heeft de primeur met de nieuwe prijsgarantie. Deze vormt een belangrijk onderdeel van de formule van Jumbo, maar gold tot nu toe alleen voor producten die makkelijk vergelijkbaar zijn met artikelen in het assortiment van concurrenten. In de praktijk betekent dit dat de laagste prijsgarantie tot nu toe vooral voor A-merkproducten gold.
De nieuwe garantie wordt ook naar bestaande Jumbo-winkels uitgebreid. De door Jumbo overgenomen keten C1000 geldt als de grootste slagerij van Nederland. De vleesafdeling scoort enorm goed en heeft een sterk prijsimago. Met de nieuwe garantie lijkt Jumbo te proberen om de vleesklanten vast te houden bij omgebouwde winkels. Eerder al besloot Albert Heijn dat de slagers bij omgebouwde C1000’s op de winkelvloer mogen blijven. De marktleider werkt zelf voornamelijk met voorverpakt vlees.
Volgens Frank Haagsman van Jumbo geldt de garantie voorlopig voor een vijftiental producten, vooral hardlopers als gehakt, karbonade en verse worst. “Deze producten zijn extra scherp geprijsd met de garantie dat het elders niet goedkoper is. Dat doen we omdat, zeker voor C1000-winkels die Jumbo worden, prijscommunicatie bij vers vlees belangrijk is.” Hij sluit niet uit dat op termijn ook bij andere versgroepen met prijsgaranties wordt gewerkt, maar daarover zijn nog geen besluiten genomen.