Supermarktketen Jumbo heeft een pop-upvestiging op een bijzondere plek: klanten in Utrecht kunnen immers tijdelijk terecht in een bushokje. Daarmee gaat Jumbo onder andere Tesco en Delhaize achterna.
Levering in hele regio Utrecht
In de pop-up stelt Jumbo de populairste producten tentoon, die klanten kunnen scannen met de nieuwe app van Jumbo en daarna aan huis laten leveren. Het ‘filiaal’ aan de Potterstraat zal geopend blijven tot dinsdag 25 oktober en is 24 uur per dag beschikbaar. Jumbo kondigde ook meteen aan dat iedereen in de regio Utrecht nu zijn boodschappen thuis kan laten bezorgen.
Jumbo is druk bezig met het uitbouwen van zijn bezorgservice voor online bestellingen. De bedoeling is dat die tegen het einde van dit jaar op honderd locaties beschikbaar is. In dat opzicht werd ook een nieuwe app uitgebouwd, die het bestellen van boodschappen nog sneller en eenvoudiger moet maken. Om die snelheid te onderstrepen werd ook een reclamecampagne opgestart met in de hoofdrol Formule 1-piloot Max Verstappen.
Hoewel het bushokje een leuke marketingstunt is, is het idee niet echt origineel. De Britse retailreus Tesco deed het eerder al in de metro van Seoul, en ook het Belgische Delhaize kwam er al mee in onder andere Brussel.