Dinsdag gaat in Groningen de eerste vestiging open van Foodmarkt City by Jumbo. Dat is het nieuwe stadsconcept van de supermarktketen, waarbij het ook samenwerkt met restaurantketen La Place, dat sinds een tijdje in handen is van Jumbo.
Verschillende eetoplossingen
Het nieuwe concept bevat veel elementen van het grotere Foodmarkt, maar brengt ook een aantal innovaties met zich mee. Zo wordt het de eerste supermarkt van Jumbo waaruit warme maaltijden zullen worden bezorgd en is het de eerste Jumbo waar self-checkout aanwezig is. De bedoeling van het nieuwe concept is om klanten in steden, die meestal enkel bezig zijn met wat ze die avond eten en minder met boodschappen voor een hele week, voldoende oplossingen te bieden.
“Wij hebben de combinatie gezocht tussen elementen uit de Foodmarkt-keuken en La Place, zodat klanten elk moment van de dag kunnen kiezen uit verschillende eetoplossingen”, zegt formuledirecteur Ralph Bertrand aan Distrifood. Daarom zijn er in het centrum van de winkel ook verschillende keukens te vinden, waar onder andere sushi, pizza en broodjes kunnen worden gekocht. Er is daarnaast ook een heel assortiment ‘ultraverse’ producten aanwezig, zoals yoghurt en sapjes.
Ter plaatse opeten
“Als klant kun je twee dingen doen: iets afrekenen en meenemen of het direct opeten in het Foodcafé. Dat is een transparante ruimte met veel glas en uitzicht op de Grote Markt. Bij de kassa’s kunnen klanten zelf afrekenen”, aldus Bertrand.
La Place heeft op vlak van die verse voeding een belangrijke inbreng. “Wij brengen alles mee wat met deeg te maken heeft. Dat gaat niet alleen over het product, maar ook over werkmethodiek en opleiding. Daarnaast zijn er La Place-producten, als worstenbrood, gebak en versgemalen koffie, die we terugzien in de winkel”, stelt algemeen directeur Bart van den Nieuwenhof.