Supermarktketen Jumbo heeft in het station van Eindhoven de eerste vestiging geopend van Jumbo City, het kleinere concept van de keten. In de nabije toekomst moeten er nog heel wat meer vestigingen volgen in een directe aanval op Albert Heijns stationsketen.
Kennis van La Place gebruiken
Bij Jumbo City kunnen klanten enkele duizenden artikelen vinden, waarmee die winkels een stuk kleiner zijn dan het traditionele concept van Jumbo (waar ongeveer 24.000 verschillende producten verkocht worden). Daarbij ligt de focus vooral op gezonde en verse producten voor klanten die weinig tijd hebben om te winkelen.
Met het nieuwe concept zet Jumbo vol de aanval in op AH to Go, dat al in 46 treinstations te vinden is. De Brabanders maken daarbij gretig gebruik van de kennis die ze hebben opgedaan bij La Place. Verse voeding wordt dus een steunpilaar van het nieuwe concept, met een eigen assortiment met versbereide sushi, verse broodjes en verse yoghurt. Dat is ook meteen de reden waarom de NS Jumbo City een plek heeft gegeven op het station van Eindhoven: “We zijn op zoek naar een mix van verschillende winkels. Deze winkel leek ons als experiment een geschikte aanvulling”, zegt een woordvoerder van de NS aan RTL Z.
Over een paar weken moet op het station van Den Bosch al een tweede vestiging van Jumbo City openen, maar daarna hangt Jumbo heel erg af van plekken die in de stations vrijkomen. Als het van Jumbo afhangt dan komen er snel twintig tot dertig vestigingen van het nieuwe concept, tekende de NOS op.