De Nederlandse supermarktketen Jumbo bouwt verder aan haar Belgische divisie: voor het kantoor in de regio Antwerpen is de retailer op zoek naar mensen met lokale marktkennis, om het Belgische assortiment vorm te geven.
Acht jaar ervaring
Voor het commerciële team van Jumbo België is het bedrijf op zoek naar gecombineerde profielen van ‘Senior Inkoper/Category Manager’, zo blijkt uit een vacature op de website. Jumbo zoekt meer bepaald medewerkers met minstens acht jaar ervaring op het vlak van categorie- en inkoopmanagement in de foodretail, liefst met kennis van verschillende versproductgroepen. Zij zullen zelfstandig instaan voor de uitstippeling en uitvoering van het specifieke Belgische categorie- en inkoopbeleid van hun productcategorieën, en zijn commercieel verantwoordelijk voor omzet, marge en leveranciersbudgetten.
“Je stelt het specifieke Belgische assortiment samen, maakt de schappresentatie en ontfermt je over de promotionele activiteiten. Je hebt intensief contact met leveranciers om de inkoopvoorwaarden af te stemmen en gaat altijd op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding. Je volgt de ontwikkelingen in de foodretail op de voet. En je kent de Belgische markt en inkoopprijsontwikkelingen, het productaanbod van leveranciers en trends op het gebied van producten en nieuwe potentiële leveranciers”, staat er. Het Belgische team zal nauw samenwerken met de Nederlandse collega’s, om tot inkoopsynergieën te komen. Wat wel opvalt is dat Jumbo medewerkers zoekt die de Nederlandse én Franse taal beheersen, zowel gesproken als geschreven.
Jumbo plant in het najaar van 2019 verschillende winkels te openen in België, grote winkels volgens het Foodmarkt-concept. Het Belgische team wordt geleid door Peter Isaac, een man met veel ervaring in de Belgische foodretailsector aangezien hij de voorbije veertien jaar hij operationeel directeur en directielid was bij Lidl België. De eerste Belgische locaties van de retailer raakten intussen bekend.