De Belgische biowebshop Kazidomi doet een nieuwe overname: de specialist in gezonde voeding koopt Bébé au naturel, een Franse e-commercespeler in natuurlijke babyproducten. Door die acquisitie wordt Kazidomi dubbel zo groot.
Franse overnametocht
Kazidomi is op overnametocht, vooral dan op de Franse markt. Een halfjaar geleden werd Smartfooding al een prooi, net als kinderproductenspecialist Graine de bonne santé, en nu haalt de retailer een nieuwe slag thuis met Bébé au naturel. Dat meldt de website LSA.
Door het Franse team van Bébé au naturel te integreren binnen Kazidomi, zal het bedrijf in omvang verdubbelen. De Belgen zien verder ook veel synergiemogelijkheden: niet alleen is Bébé au naturel goed voor meer dan 100.000 orders per jaar in Frankrijk, het assortiment kan ook de voedings- en cosmeticagamma’s van Kazidomi versterken.
Moment van levenskeuzes
Kersverse ouders en hun kind(eren) zijn bovendien een interessante doelgroep. “Het krijgen van een kind is een belangrijk moment in iemands leven, een moment waarop men al zijn keuzes heroverweegt en waar verantwoord consumeren vaak vanzelfsprekend wordt”, zegt Kazidomi-oprichtster Emna Everard.
De expansie is opvallend, omdat bio net in de hoek zit waar de klappen vallen. Na de groei tijdens de coronapandemie viel de vraag snel terug. Consumenten besparen, terwijl de bioverkopers worstelen met de stijgende kosten. Dat leidde al tot faillissementen en consolidatie op de markt.