Behoefte vanuit de klant
Sparondernemer Bert-Jan van der Beek in Vuren bedacht deze manier van bestellen, meldt Distrifood. De nieuwe service komt vanuit een behoefte van de klant. “Klanten vroegen ons of ze kunnen bestellen via WhatsApp. Dit vinden zij gemakkelijker en sneller dan on line boodschappen bestellen”, vertelt een medewerkster van de winkel.
Van der Beek en collega-ondernemer Marcel de Ruiter van de Spar-supermarkt in het naburige Dussen schaften een smartphone aan voor de binnenkomende bestellingen. De inwoners van beide dorpen worden via flyers op de hoogte gebracht van de nummers voor het appen van hun bestelling.
Klanten geven bij de eerste bestelling hun adres en postcode door en kunnen vervolgens bestellen. De Spar-winkel bevestigt de order via een duimpje, waarna deze thuis wordt bezorgd.
Binnen het uur
De twee Spar-winkels streven naar leveren binnen zestig minuten. “Mocht het langer gaan duren, doordat bijvoorbeeld de personele bezetting dit niet toelaat, dan laten we dat de klant weten”, aldus Van der Beek. Beide Spar-winkels bezorgen bestellingen tot 15 euro tegen 2,50 euro bezorgkosten, daarboven is thuisbezorgen gratis.
In eerste instantie kunnen alleen klanten in Vuren en Dussen gebruik maken van de nieuwe bestelservice. “Dan kunnen we die korte levertijd garanderen. In principe willen we deze service vanaf het tweede kwartaal ook in een grotere straal beschikbaar maken”, aldus Van der Beek.