Pieter Pot stelt zijn intrede in België met twee weken uit. Door de snelle groei kampt de Nederlandse verpakkingsvrije bezorgsupermarkt in eigen land met logistieke problemen.
Softwareprobleem
Normaal zou de onlinesupermarkt, die zijn producten in herbruikbare glazen potten en flessen levert, nog deze maand in België van start gaan. In september lanceerde Pieter Pot een Belgische website, met de belofte snel in heel Vlaanderen en Brussel te zullen leveren. Toch stelt het bedrijf zijn expansie naar België met een tweetal weken uit.
Dat komt door logistieke problemen in Nederland, stelt medeoprichter Jouri Schoemaker in een gesprek met RTL Nieuws. Om de explosieve groei op te vangen verhuisde de start-up dit jaar al twee keer naar een groter pand, de laatste keer begin oktober. In het nieuwe magazijn in Heinenoord liep niet alles van een leien dakje: “De looproute voor magazijnmedewerkers is veel langer dan in het vorige warehouse. Het kost dus ook meer tijd om eenzelfde bestelling te verzamelen. Bovendien werkte de software voor wave picking niet in het begin.”
Daar kwam nog bij dat verschillende studenten na de verhuizing het bedrijf verlieten, omdat ze de reis van Rotterdam naar Heinenoord niet zagen zitten. De websupermarkt moest dus ook snel op zoek naar nieuw personeel. “We hebben de laatste weken meerdere medewerkers aangenomen, van orderpickers tot floor managers. Ook zijn we in avonddiensten en weekenddiensten gaan werken om de vraag aan te kunnen.”
Pieter Pot hoopt nu wel minstens enkele jaren op de nieuwe locatie te kunnen blijven. Momenteel gebruikt het bedrijf een magazijn van 1000 m², maar dat is uitbreidbaar tot 15.000 m². “Voorlopig kunnen we dus ook België bij groei vanuit Nederland beleveren.”