Pannenkoekenmerk Koopmans gaat zich nu ook op de consument richten, met een shop-in-shopcrêpeconcept voor de horeca. De eerste locatie van Crêpe Creaties opende bij lunchroom La Boca in winkelcentrum in Zuidplein in Rotterdam.
Merk en blurring samenbrengen
Koopmans wil met het concept “het merk en de ervaring van ondernemers samenbrengen”. De fabrikant richt zich met de nieuwe franchiseformule voor horeca en out-of-home op samenwerking met gevestigde ondernemers als franchisenemers: zij kunnen in hun bestaande formule een unit met werkbank en bakplaat installeren om crêpes te maken. Ook kunnen ze een training volgen om de pannenkoekjes te leren bakken. De fabrikant voor thuisbakproducten wil vanaf het voorjaar van 2017 met een verdere uitrol van het franchiseconcept beginnen.
Het merk heeft alvast de ambitie om crêpes als meeneemsnack en alternatief voor broodjes en salades aan te bieden aan mensen die onderweg zijn. De dunne pannenkoekjes, die momenteel populair zijn het buitenland, zijn verkrijgbaar met diverse zoete en hartige vullingen en kunnen ook naar eigen believen worden samengesteld. De klant krijgt de crêpes mee in een kegelvormige verpakking met scheurrand voor consumptie onderweg.