6 miljard euro investeringen
In het nieuwe concept krijgen de winkels een moderner uiterlijk, met veel glas en aluminium componenten. De winkels worden ook ruimer ingericht: in het nieuwe concept moeten de winkels een oppervlakte hebben van minstens 1.600 meter, maar het assortiment in de winkels blijft met 1.600 producten wel ongewijzigd. Het ombouwen van de winkels zal Lidl volgens experten ongeveer 1,5 miljoen euro per filiaal kosten.
De Schwarz Group, het moederbedrijf van Lidl, wil de komende vier jaar alle 3.200 winkels in Duitsland moderniseren. Daarbij zullen een aantal vestigingen zelfs volledig herbouwd worden. Het investeringsbudget zal het komende jaar dan ook stijgen naar een recordbedrag van 6 miljard euro. Een groot deel van dat bedrag zal gebruikt worden om de concurrentiepositie van Lidl te verbeteren.
Lidl wil overigens niet enkel in Duitsland investeren. Zo komt er ook een moderniseringscampagne in het Verenigd Koninkrijk en bereidt Lidl zich voor op het betreden van de Amerikaanse markt.