Klanten activeren via Facebook
Lidl gebruikt social media al enige tijd om fans te genereren, maar gaat nu nog een stapje verder: vanaf nu geeft de discounter klanten elke week de mogelijkheid om een ‘product van de week’ te kiezen binnen een vooraf bepaalde categorie. Het product dat de meeste ‘likes’ ontvangt, wordt dan ook de aanbieding van de week. Lidl verloot bovendien iedere week een cheque van honderd euro onder de stemmers.
Binnen de productcategorie ‘Toetjes’ gaan op het moment van schrijven de tiramisu en de chocolademousse aan kop. Als deze producten aan het eind van de week nog bovenaan staan, verschijnt op de Facebook-pagina de mogelijkheid een kortingsbon van vijftig procent te downloaden, die dan in de winkel kan worden ingeleverd bij de aankoop van het betreffende product.
Elke week zal zo een nieuwe productcategorie aan bod komen. Deze week dus toetjes, maar de komende weken volgen in ieder geval nog nootjes, reinigingsproducten en wijnen. Daarnaast wordt het aantal productcategorieën op de pagina verder uitgebreid.