Discountketen Lidl lanceert een bezorgdienst voor boodschappen in Gent, onder de naam Simpl. De orders worden voorbereid in een filiaal in de Frans van Rijhovelaan en binnen de twee uur per fiets geleverd door partner Cargo Velo.
Digitale pop-up
Simpl, zo heet de ‘digitale pop-up’ van Lidl. Tot 28 februari 2019 levert de discounter verse en duurzame producten recht uit de winkel bij consumenten thuis in Gent, in een straal van 3,75 kilometer rond de Sint-Niklaaskerk. Lidl levert de bestelling gekoeld, in papieren recycleerbare zakken. De producten zelf komen verpakt zoals in de winkel en worden dus niet herverpakt. Vanaf een aankoop van 25 euro is de levering gewoon gratis. Wie minder koopt, betaalt 2,99 euro servicekosten. De bestellingen worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag in een tijdslot van 2 uur naar keuze, tussen 10 en 22 uur. Dat kan op de dag van de bestelling, een dag later of tot 7 dagen vooruit. Betalen kan met Bancontact, Visa of Mastercard.
In de webshop van Simpl hebben klanten de keuze uit meer dan 400 producten voor ontbijt, lunch en avondeten, tegen dezelfde prijs als in de winkel. De retailer heeft een selectie gemaakt voor elk type product – zowel verse, droge als gekoelde voeding – zodat shoppers sneller een keuze kunnen maken. Producten met een variabel gewicht, zoals vlees of fruit, worden aangeboden met een vaste prijs – bij elk product staat de minimum hoeveelheid vermeld die men ontvangt. Wie nood heeft aan inspiratie kan recepten raadplegen op dekeukenvanlidl.be en alle ingrediënten in één klik bestellen. Wanneer een product toch niet voorradig blijkt, kan de klant kiezen tussen automatisch vervangen door een gelijkaardig en gelijkwaardig product, gecontacteerd worden voor een alternatief product of terugbetalen.
Simpl is niet het eerste online-initiatief van Lidl in België. De retailer verkoopt al een tijdje non-food artikelen en wijn in een webshop met de url lidl-shop.be. Vorig jaar startte de retailer een test met Cubee afhaalpunten in drie winkels.