Lidl presenteert een nieuw magazine waarin het transparant uitleg geeft over de duurzaamheidsinitiatieven die de discounter al heeft genomen, en de resultaten die het bedrijf daarbij heeft geboekt.
Geloofwaardig zijn
De discounter wil naar eigen zeggen zo “transparant en toegankelijk mogelijk communiceren over de duurzame stappen die het zet”, nadat een recente studie beweerde dat liefst 91% van de Belgen duurzaamheidsclaims van bedrijven niet gelooft omdat ze te weinig gedetailleerd of niet eerlijk genoeg zijn. Lidl wil het anders aanpakken en publiceert de resultaten van zijn duurzaamheidsstrategie 2019 – 2020 nu in een nieuw magazine. Daarin geeft het bedrijf een stand van zaken op vlak van zestig meetbare doelstellingen: welke vooruitgang geboekt werd en waar het nog stappen te zetten heeft.
“Met dit magazine willen we vooral transparant zijn naar iedereen. We zijn heel erg fier op de grote stappen die we al gezet hebben, maar we willen gerust ook toegeven dat we op dit moment nog niet overal al op het punt staan waar we uiteindelijk willen geraken”, zegt Boudewijn van den Brand, CEO Lidl België en Luxemburg.
De voorbij jaren bouwde de supermarktketen onder meer het gebruik van plastic bij zijn huismerkproducten met 9,3% af. Verder steeg de omzet uit de diervriendelijkere producten met 151% en kwamen er 200 gratis laadpunten met groene stroom.
Het volledige magazine is hier te vinden.