Lidl investeert 25 miljoen euro in de verdere expansie in de regio Charleroi. Meest in het oog springend project is de opening volgende maand van zijn grootste Belgische vestiging in Marcinelle.
Ruimere winkels
In de komende weken (her)opent de retailer niet minder dan drie nieuwe verkooppunten in en rond Charleroi. In Thuin neemt Lidl morgen een splinternieuwe winkel in gebruik, tegenover de bestaande vestiging. De oppervlakte van 1420 m² (tegenover 400 m² vroeger) “beantwoordt aan de oppervlaktecriteria voor nieuwe Lidl-winkels”, legt woordvoerder Julien Wathieu uit. Om de bakkerij, de verse vis en de groenten- en fruitafdeling volledig tot hun recht te laten komen, zijn ruimere winkels immers noodzakelijk.
Komende vrijdag, 18 februari, staat dan de heropening van de volledig vernieuwde winkel in Pont-à-Celles op de agenda. Ook hier is de verkoopoppervlakte meer dan verdubbeld tot 1420 m². Op 9 maart verhuist de discounter in Marcinelle dan weer naar een gloednieuwe winkel op 500 meter van de bestaande vestiging. Het gaat om een gemengd project, met een een supermarkt van 1722 m² op het gelijkvloers en daarboven achttien appartementen. Voor Lidl wordt het meteen zijn grootste vestiging in België.
“De heropening van de Thuin-winkel markeert het begin van een nieuwe fase in onze expansie”, zegt Wathieu. “Wij wilden niet alleen aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten voldoen, maar ook ambitieus blijven in onze plannen en onze groei voortzetten. Deze verschillende projecten maken deel uit van onze strategie. Er wordt ongeveer 25 miljoen euro geïnvesteerd in de regio en er zijn meer dan dertig nieuwe collega’s aangeworven.”