De komende jaren plaatst Lidl 120 bijkomende pakjesautomaten van bpost op de parkings van zijn Belgische winkels. Afhaalpunten, fysieke winkels en webshop vullen elkaar goed aan, zegt de discounter.
Netwerk versterken
Vandaag staan er grote pakjesautomaten bij zes winkels van Lidl, maar dat worden er snel meer: de komende jaren komen er 120 locaties bij, wat het totaal op wel 10.000 lockers zal brengen. De huidige automaten zonder scherm worden vervangen door een groter model met scherm. De selectie van de filialen gebeurt op basis van bevolkingsdichtheid, beschikbare plaats op de parking en het bestaande aanbod aan pakjesautomaten in de buurt. De eerstvolgende filialen die een pakjesautomaat krijgen, zijn Marche-en-Famenne, Genk en Putte.
Lidl wil met dit project zijn supermarktnetwerk versterken: de online shop, de afhaalpunten en de winkels vullen elkaar aan. “Uit een intern onderzoek blijkt dat één op de drie klanten boodschappen doet in de Lidl-winkel nadat ze hun bestelling hebben afgehaald, en 85% van de gebruikers zal de service aanbevelen aan vrienden en familie”, zegt woordvoerder Julien Wathieu. Tussen januari en juli van dit jaar haalden shoppers 66.802 pakjes op in de pakjesautomaten bij de discounter, waarvan 9.609 pakjes via de Lidl-webshop.